Let op van 23-12 tot en met 3-1-2025 leveren we geen producten uit. Bestellen kan wel!
Korting mogelijk!!
Gratis transport vanaf €950,-
Trots op onze kiyoh score, een welverdiende 8,8 op basis van 2157 beoordelingen
Menu
Korting mogelijk!!
Gratis transport vanaf €950,-
Trots op onze kiyoh score, een welverdiende {score} op basis van {aantal_beoordelingen} beoordelingen
Scroll voor meer
Om dubbele verzendkosten te voorkomen adviseren wij u om alle artikelen van hetzelfde merk te kiezen!
17 sec

Leverancier Carpgarant heeft een minimum bestelbedrag van €300,- Exclusief transportkosten.

17 sec

Leverancier Diephaus heeft een minimum bestelbedrag van €300,- Exclusief transportkosten.

17 sec

Tip

17 sec

Leverancier Kijlstra heeft een minimum bestelbedrag van €300,- Exclusief transportkosten.

17 sec

Pas je winkelwagen aan en klik op Vraag nieuwe offerte aan

Dan maken wij een nieuwe offerte voor je.

17 sec

Je offerte is succesvol bewaard, wij zullen je over {dagen} dagen weer een herinnering sturen! Let op: het kan zijn dat producten in de tussentijd uitverkocht raken en mogelijk niet meer leverbaar zijn.

17 sec

Voeg producten toe in je winkelwagen, producten met dezelfde leverancier als op de originele order krijgen gratis verzending.

17 sec

Het is niet meer mogelijk om een nabestelling te plaatsen voor deze order. Neem contact met ons op via info@123sierbestrating.nl

17 sec

Je offerte is al verwerkt en het is daarom niet meer mogelijk om deze aan te passen. Het is mogelijk om eventueel later een nabestelling te plaatsen.

17 sec

Je offerte is al verwerkt en het is daarom niet meer mogelijk om deze te betalen. Het is mogelijk om eventueel later een nabestelling te plaatsen.

17 sec
KLANTENSERVICE
Hoe kunnen we je helpen?
Vind je vraag in deze categorieën
Bestellen
Betalen
Levering
Openingstijden
Meest gestelde vragen
Niks gevonden. Probeer een andere zoekterm.
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Bestellen bij 123 Sierbestrating is eenvoudig. Bestel op onze site 123sierbestrating.nl Hier vindt je alle benodigde informatie omtrent bestellen, betalen en leveren. Je bent ook van harte welkom in onze showroom, dit kan op afspraak.

Hoe weet ik zeker of mijn bestelling goed is doorgekomen?

Je krijgt nadat je je bestelling bij ons hebt geplaatst een e-mail  met daarin de bevestiging van je bestelling. 

Hoe kan ik betalen bij 123Sierbestrating?

Je betaalt online direct na bestelling. Je betaalt met i-DEAL of creditcard (wordt direct verwerkt) of met een bankoverschrijving (verwerking duurt 2-3 werkdagen). Ook kun je contant bij ons in de showroom betalen.

Hoe lang duurt het tot mijn betaling is verwerkt?

Betalingen via I-deal en Creditcard zien wij direct binnen komen. Betaalt je via een bankoverschrijving dan kan dit 1-3 werkdagen in beslag nemen. Wanneer de betaling binnen is, wordt de bestelling doorgestuurd naar de leverancier en wordt deze levering ingepland.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

123Sierbestrating bezorgt van maandag tot en met vrijdag. Wij raden je aan om de bestelling 2 dagen eerder te laten leveren voordat de werkzaamheden beginnen. De levertijd van uw bestelling is doorgaans 5-7 werkdagen. Dit verschilt per leverancier.
Momenteel is de levertijd rond de 10 werkdagen.

Hoe weet ik wanneer ik mijn bestelling ontvang?

Als je producten bestelt van het merk Excluton dan ontvang je een Track en Tracé via de mail waarmee je  op de hoogte wordt gehouden wat betreft leverdatum en tijd. Voor de overige leveranciers geldt dat je 1 dag voor levering een e-mail ontvangt met daarin de leverdatum van je bestelling.

Wat is de levertijd van mijn Excluton bestelling?

123Sierbestrating levert rechtstreeks vanuit de fabriek Excluton te Druten binnen 7 tot 10 werkdagen. Zodra de betaling binnen is, verwerken wij de order en gaan de 7-10 werkdagen in. Je krijgt van Excluton een Track en Tracé via de mail waarmee je op de hoogte wordt gehouden wat betreft leverdatum en tijd

Wat is de levertijd van mijn Kijlstra bestelling

123Sierbestrating levert rechtstreeks vanuit de fabriek Kijlstra, te Veendam of Drachten, binnen 5 werkdagen. Zodra de betaling binnen is verwerken wij de order en gaan de 5 werkdagen in.

Wat is de levertijd van mijn Michel Oprey bestelling?

123Sierbestrating levert rechtstreeks vanuit de fabriek Michel Oprey te Echt, binnen 5 werkdagen. Zodra de betaling binnen is verwerken wij de order en gaan de 5 werkdagen in.

Wat betaal ik aan transportkosten?

Je betaalt verzendkosten per merk, afhankelijk van de fabrikant.

De verzendkosten worden automatisch opgeteld in de winkelwagen.
Wij raden je dan ook aan om bij één leverancier te bestellen om zo beperkte of geen verzendkosten te hoeven betalen.
De Waddeneilanden zijn hiervan uitgesloten hiervoor gelden aparte tarieven.

Bij een bestelbedrag boven de 950 euro betaal je geen transportkosten. Bij een bestelbedrag onder de 950 euro betaal je 85,- euro aan transportkosten. Let op de transportkosten verschillen per leverancier.

Meer info: https://www.123sierbestrating.nl/transport/

Kan ik een precieze lever-dag krijgen?

Helaas is het bij 123Sierbestrating niet mogelijk om een precieze lever-dag af te spreken. Je kunt echter wel een voorkeursweek via de kalender opgeven en/of een uiterlijke datum aangeven in het vakje bestelnotities tijdens het bestelproces. De transportafdeling van de fabriek zal zijn uiterste best doen om op de gevraagde leverdatum te leveren. Wij raden altijd aan om de bestelling 2 dagen eerder te laten leveren als dat de werkzaamheden beginnen. Mocht een bestelling niet op voorraad zijn dan ontvang je hierover een e-mail

123Sierbestrating streeft er naar om altijd binnen deze leverperiode te leveren. Echter deze leverperiode geldt als indicatie, u kunt hieraan geen rechten ontlenen.

Ik heb maar een deel van mijn bestelling ontvangen, wat nu?

Neem dan contact op met 123Sierbestrating

Moet er iemand thuis zijn op de dag van levering?

Nee, je hoeft niet thuis te zijn wanneer de bestelling geleverd wordt. Geef dan wel duidelijk aan middels het papier met de pijl, waar je de levering geplaatst wil hebben. Dan kan de chauffeur daar zoveel mogelijk rekening mee houden.

Kan mijn bezorgadres anders zijn dan mijn factuuradres?

Ja dit kan je aangeven tijdens het bestellen bij het invullen van het factuuradres. Je kunt naast het factuuradres ook een apart afleveradres invullen.

Een product is niet meer op voorraad! Wat nu?

Dit is helaas niet altijd te voorkomen. 123Sierbestrating heeft hier geen invloed op. Wij zullen er dan alles met je aan doen om een volwaardig alternatief te vinden Indien je een duurder product uitkiest zal het verschil in rekening worden gebracht.

Wat zijn de showroom openingstijden?

Onze showroom is geopend op: Ma, Di, wo, Do en Vr van 09:30-16:00 uur.                                                                                                                            Zaterdag van 10:00-15:00 uur.                                                                                                                                                                                                                     

Wat zijn de openingstijden van het kantoor van 123 Sierbestrating?

Het kantoor van 123 Sierbestrating is telefonisch bereikbaar op: Ma, Di, wo, Do en Vr van 09:30-16:00 uur. zaterdag en zondag is het kantoor gesloten.

Bladeren in je tuin: wat doe je er mee?

Bladeren in je tuin: wat doe je er mee?

Met een warme trui aan lange wandelingen maken door een oranje gekleurd bos met een kop warme chocomelk na afloop, is een heerlijke typering van de herfst. Alhoewel dit een heerlijke representatie van dit seizoen is, zitten er ook een aantal kanttekeningen aan. Het prachtige herfst palet aan kleuren in de boom is inmiddels verplaatst naar de grond. Dit tot grote irritatie van menig Nederland huishouden. Want wat doe je hier nou mee? Laat je het liggen of prop je alles in de groene container? Wij leggen het je uit!

Laten liggen?

Op sommige plekken is het verstandig om de gevallen herfstbladeren te laten liggen. Binnen de plantenstrook bijvoorbeeld. Hier kan je de bladeren maar beter laten liggen. Dit heeft allereerst te maken met het feit dat het jouw planten helpt om de vorst door te komen. Door alle bladeren rondom de bodem van de plant, bieden deze een isolerende laag. Wel is het belangrijk dat deze laag met bladeren niet boven de tien centimeter uitkomt, want dan zou er door beperking van luchtdoorlating schimmel(ziektes) kunnen ontstaan die je planten besmetten.

Een andere reden om gevallen herfstbladeren te laten liggen is om de dieren een steuntje in de rug te geven. Egels brengen namelijk graag hun winterslaap door in een warme laag bladeren. Ook voor de vogels zijn de bladeren belangrijk, de bladeren vormen namelijk een walhalla voor spinnen, kevertjes en andere insecten, wat belangrijk voedsel is voor de vogels. Vooral voor kleine vogels zoals heggenmussen, roodborstjes en merels, die veel inspanning moeten leveren om warm te blijven is toegang tot voedsel dus essentieel.

Of opruimen?

Op sommige plekken is het wel handig en zelfs noodzakelijk om de bladeren weg te halen. Deze lees je hieronder:

Gazon

Het is wijs om gevallen herfstbladeren op je gazon zo snel mogelijk op te ruimen. Wanneer de herfstbladeren namelijk lang op je gazon liggen, krijgt je gazon geen licht meer en kan het gras (op plekken) uitsterven. En dat zou natuurlijk ontzettend zonde zijn. Ook wanneer jouw gazon warme zomerdagen heeft gezien is dit niet bevorderend voor het herstel.

Paden

Het vrijhouden van je oprit, terras en tuinpaden van herfstbladeren is ook gewenst. Deze bladeren kunnen, na regenval, de stenen snel ontzettend glad maken. Een ongeluk zit in een kleine hoek. Zorg er dus voor dat je tuintegels zoveel mogelijk bladvrij zijn.

Vijver

Bij een vijver is het ook ten opzichte van je water erg belangrijk om deze bladvrij te houden. Wanneer bladeren er lang in liggen kan het gaan verrotten, hierbij wordt het water vervuild. Dus wanneer jij een vijver hebt, zorg er dan voor dat je een net spant over de vijver of investeer in een vangnet.

Dakgoot

Een lekkage door rottende bladeren in de dakgoot wil je liever voorkomen. Toch wordt de dakgoot vaak vergeten als het gaat om bladeren. Desondanks is de dakgoot vaak ook een slachtoffer van gevallen herfstbladeren. Omdat je dit niet zo 1,2,3 ziet zitten kan je er maar beter een stoel of kruk bij pakken om de dakgoot aan te pakken.

Waar ga je met de herfstbladeren heen?

Voor de creatieveling onder ons kan je het ook als decoratieve doeleind gebruiken, maak bijvoorbeeld een herfst krans voor aan de voordeur. Of ga gezellig knutselen met de kids.

Natuurlijk zal er nog steeds veel blad overblijven. Na het harken, vegen of bladblazen ligt alles op een hoop in de achtertuin. Je wilt echter niet dat het hier blijft liggen. Je kan de bladeren in de (vaak groene) GFT-container stoppen of in verplaatsen naar de dichtstbijzijnde bladeren metalen kooi.

Nu weet je wat er moet gebeuren met de herfstbladeren. Voor dat ze vallen, geniet van de prachtige herfstkleuren in je tuin.

Wil je meer te weten komen over je tuin? Neem dan ook eens een kijkje bij de volgende blogs:

Tuin herfstklaar in 5 stappen
7 Tips en trucs op je tuin optisch groter te laten lijken
Verticaal tuinieren! De tuintrend van het moment